اجرای برنامه های غرب گرایانه در آموزش و پرورش-راهبرد معاصر

اجرای برنامه های غرب گرایانه در آموزش و پرورش

نایب رئیس مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش با قدرت تر جلوی اجرای برنامه های غرب گرایانه و تربیت نسل بر اساس آموزه های غربی و سند 2030 را بگیرد و گزارش های دقیق آن را به مجلس و شورای انقلاب فرهنگی ارائه کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 14
کد خبر: ۴۵۹۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که بخشی از ریاست جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان را بر عهده داشت، در جریان وزیر آموزش و پرورش درخصوص مشکلات نظام آموزشی کشور اظهار داشت: استراتژیک ترین سازمان کشور از منظر انقلاب اسلامی سازمان تعلیم و تربیت عمومی است؛ به نظر می رسد که در دوران اخیر، دولت ها از این زاویه به سازمان تعلیم و تربیت نگاه نکرده اند.

 

وی افزود: به زودی 350 هزار نفر از معلمین سرافراز کشور بازنشسته شده و دچار مشکل جدی نیروی انسانی می شویم. از طرفی تبعیض گسترده در نظام آموزش و پرورش تحت عنوان مدارس مختلف وجودن دارد و مسئله جذب و تربیت کادر مجرب و به کارگیری کادر باانگیزه برای معلمی چالش آموزش و پرورش است.

 

قاضی زاده تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش با تشکیل شورای اسلامی با قدرت تر جلوی اجرای برنامه های غرب گرایانه و تربیت نسل بر اساس آموزه های غربی و سند 2030 را بگیرد و گزارش های دقیق آن را به مجلس و شورای انقلاب فرهنگی ارائه کند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای انقلاب فرهنگی برای این مشکلات بنیادین آموزش و پرورش فکری جدی کنند و با ارائه بسته نقش مجلس نیز در آن روشن شود.

 

وی افزود: نمایندگان به این موضوع اشاره کردند که نقش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید بیش از پیش تقویت شود، از طرفی اجرای دقیق سند تحول بنیادین اتفاق بیفتد. اعضای کمیسیون آموزش حرفشان این بود که همانطور که شورای اسلامی شدن دانشگاه ها برای وزارت علوم، تحقیقات و توسعه و وزارت بهداشت و مراکز آموزش عالی تشکیل شد، برای برای تحول بنیادین در آموزش و پورورش نیز شکل بگیرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار